Webbsida

Webbsida åt festivalen Göteborgs Kulturkalas. Har i detta projekt tagit fram wireframes, designat, samt byggt upp webbsidan från grunden genom ett WordPress-ramverk. Webbsidan är flerspråkig. Kopplingen till festivalens produktionsdatabas externa API för visning av program och aktiviteter är gjord av byrån Dear Friends.

Fotografering

Fotografering till ett pilotprojekt som under hösten 2020 lanserade ett kontantfritt pantsystem för matlådor och bestick som testades på ett antal caféer i Göteborg. Syftet med pantsystemet är att testa och utveckla nya sätt att leva hållbart, förebygga och minska vårt avfall samt minska miljöpåverkan från take away.

Uppdatering av logotyp

Utgångspunkt i grafisk profil framtagen av byrån Dear Friends i samband med att festivalen bytte till namnet Gothenburg Culture Festival år 2019. Då festivalen under våren 2020 gick tillbaka till att använda namnet Göteborgs Kulturkalas var syftet med uppdateringen att utesluta förkortningen "GCF" som var en central del av den tidigare logotypen.